Återigen riktigt höga förluster för Ryssland även om det är en något lägre nivå än i går.
- 1410 KWIA
- 4 Tanks
- 2 AFVs
- 50 Artillery systems
- 1 MLRS
- 1852 UAVs
- 9 UGVs
- 384 Vehicles and Fuel tanks
- 5 Special equipment

Ukrainska generalstabens rapport
Inget direkt som sticker ut, högt antal strider, många KAB och drönare.
- 276 combat clashes
- 86 aviation strikes
- 264 KAB/CAB
- 8 557 kamikaze drones
- 3114 shelling (55 from MLRS)
SLAVA UKRAINI

Ett ökat redan mycket högt ryskt anfallstryck i några frontsektioner i norr och söder. Fortsatt ryskt fokus i Donetsk med mycket kraftigt anfallstryck i Pokrovsk, och ett kraftigt anfallstryck i Huliaipole. I högre grad minskade det ukrainska anfallstrycket, till en fortsatt mycket hög nivå. Sammantaget minskade totalen och ration.
N Slobozhansky 8↗️
S Slobozhansky 12💥
Kupyansk 3
Lyman 11💥
Slovyansk 6
Kramatorsk 1
Kostjantynivka 14💥
Pokrovsk 49💥💥💥
Oleksandrivskij 2
Huliaipole 43💥💥
Orikhivsk 10💥↗️
Prydniprovskij 1
Localized 🇷🇺 160↗️
Unlocalized 🇺🇦 116↘️
Total 276↘️
Ratio unloc/loc 0.72↘️
👍
Rumänien bekräftade i går att det var en rysk drönare av Shahedtyp som träffade ett bostadshus tidigare.
”Romania confirms Russian Shahed-type drone behind earlier strike on residential building.
”The evidence identified at the scene is structurally and functionally identical to those recovered… in previous incidents involving Geran-2 type unmanned aerial vehicles,” the country’s Defense Ministry said.”
https://kyivindependent.com/romanias-defense-ministry-confirms-russian-shahed-type-drone-behind-earlier-strike-on-residential-building/
Är någon förvånad? Nä tänkte väl det….
* * Ukraina förklarar ockuperade Luhansk-rutter under ukrainsk drönarkontroll
Det 3:e armékåren i Ukrainas väpnade styrkor har officiellt förklarat att nyckelstäder och logistiska rutter i det ockuperade Luhansk nu är under operativ kontroll av ukrainska drönare. Trots Moskvas påståenden om total dominans i regionen, inledde kåren obemannade systembataljon en riktad kampanj som sträckte sig upp till 205 kilometer in i ockuperat territorium.
https://www.kyivpost.com/post/77237
Bra där, fortsätt på samma sätt så kommer nog sluter på det här kriget under året.
** Ukraina sänder ut hundratals lockdrönare för att mätta ryska mål med bomber
En befälhavare för den ukrainska militära underrättelsetjänstens (HUR) Deep Strike-enhet, med anropssignal ”Vector,” avslöjade att Ukraina rutinmässigt sänder ut hundratals lockdrönare under sina långdistansangrepp inne på ryskt territorium. Denna flotta inkluderar tomma dummyflygplan tillsammans med särskilt konfigurerade jetdrivna drönare som är utformade för att lura ryska radaroperatörer att se dem som inkommande missiler. **
https://www.kyivpost.com/post/77233
Smarta dom är , nöden är uppfinningarnas moder heter det väl, och Ukraina kommer på så många smarta saker, både tekniskt med sina olika typer av vapen och sen genom sitt sätt att agera. Tur dom är på vår sida ……
Ukrainian drones control airspaceover Russian logistic routes in occupied Luhansk Oblast, 3rd Army Corps says. ”Luhansk, Starobilsk, Alchevsk, Brianka, and Kadiivka are now under the control of the Third Army Corps’ unmanned aerial vehicles (UAVs),” Brigadier General Andrii Biletskyi said.
Ukrainian military strikes ’key logistics hubs’ in occupied Donetsk Oblast. ”The strike locations are situated at the junctions of major railway lines and road networks. In other words, the attacks targeted key logistics hubs where the enemy had been concentrating personnel and resources for further offensive operations,” the 413th Regiment of the Unmanned Systems Forces said.
— kyivindependent.com
**Ukrainska drönare kontrollerar luftrummet över ryska logistiska rutter i det ockuperade Luhansk oblast, säger 3:e armékåren. ”Luhansk, Starobilsk, Alchevsk, Brianka och Kadiivka är nu under kontroll av Tredje armékårens obemannade luftfarkoster (UAV),” sade brigadgeneral Andrii Biletskyi.**
**Ukrainska militära attacker mot ’nyckellogistiska nav’ i det ockuperade Donetsk oblast. ”Attackplatserna är belägna vid knutpunkter för stora järnvägslinjer och vägnät. Med andra ord riktades attackerna mot nyckellogistiska nav där fienden hade koncentrerat personal och resurser för vidare offensiva operationer,” sade 413:e regementet för obemannade systemstyrkor.**
— kyivindependent.com
** Mer än hälften av världens sanktionerade oljetankfartyg riskerar att orsaka allvarlig miljöskada, rapporterade Financial Times (FT) den 31 maj, med hänvisning till ledande skeppsåtervinnaren Anil Sharma.
Ryssland och andra oljeproducenter under sanktioner driver en så kallad skuggflotta av åldrande, ofta underförsäkrade tankfartyg för att kringgå internationella handelsrestriktioner. Västerländska tjänstemän har också uttryckt oro för att Moskvas fartyg kan vara kopplade till bredare ryska hybrida aktiviteter i Europa, inklusive spionage och drönaroperationer. **
https://kyivindependent.com/sanctioned-shadow-fleet-oil-tankers-threaten-environmental-disaster-ft-reports/
—
Och innan Johan frågar varför inte miljörörelserna protesterar (liksom för att insinuera att de är lierade med Ryssland) så har de velat stoppa skuggflottan sedan länge.
Från 2024-06-05:
”Så länge den ryska skuggflottan tillåts fortsätta att operera i Östersjön biter inte EU:s sanktionspaket mot den ryska oljan. Miljöpartiet har lagt förslag i Sveriges riksdag om åtgärder för att stoppa skuggflottan – ett förslag som röstats ner av Tidöpartierna. Med gasen är det ännu värre. Mer än två år in i kriget har EU fortfarande inte infört sanktioner mot den ryska fossila gasen.”
https://www.mp.se/just-nu/kompensera-ukraina-for-eus-fossilberoende/
https://www.greenpeace.org/sweden/agera/oil-is-war/
Kan de inte limma fast sig i flintrännan o hindra trafiken?
**Franska flottan stoppar sanktionerad rysk skuggflottans tankfartyg i Atlanten, säger Macron.
Fartyget, Tagor, har transporterat rysk råolja och petroleumprodukter och är sanktionerat av EU, Storbritannien och Ukraina.**
https://kyivindependent.com/french-navy-intercepts-sanctioned-russian-shadow-fleet-tanker-in-atlantic-macron-says/
** Frankrike, med brittisk hjälp, har beslagtagit en annan rysk skuggflottatanker. President Macron tillkännagav operationen mot The Tagor, som används av Ryssland för att kringgå sanktioner på oljeexport.**
Film:
https://bsky.app/profile/twmcltd.bsky.social/post/3mn7lcmib422k
**Från frontlinjens trauma till Karpaterna: Inuti Repowers återhämtningsprogram för stridsmediker
Repower Foundation har tagit med 40 ukrainska militärmediker och läkare till Karpaterna för ett 10-dagars psykologiskt återhämtningsprogram som syftar till att återställa frontpersonal påverkad av kriget. Sedan 2022 har nästan 2 000 deltagare anslutit sig till liknande initiativ över hela Europa och Ukraina. Programmet kombinerar terapi, fysiska övningar, kreativitet och naturbaserade aktiviteter för att hjälpa deltagarna att återhämta sig, stabilisera sig och återfå motivation att fortsätta sin tjänst.**
https://www.kyivpost.com/post/77155
Off-Topic, kriget i Iran
”USA har i helgen genomfört flera attacker mot iranska militära mål, rapporterar flera medier. Det amerikanska militärkommandot Centcom uppger att man svarat på ”aggressiva iranska handlingar” och nämner bland annat att en amerikansk drönare skjutits ner över internationellt vatten.
”Amerikanska stridsflyg svarade snabbt genom att slå ut iranska luftförsvarssystem, en kontrollstation samt två attackdrönare som utgjorde ett tydligt hot mot fartyg i regionen”, står det i uttalandet.
Iran uppger att man svarat på USA:s angrepp med riktade attacker mot amerikanska mål. Det framgår inte var de attackerna genomförts, men under morgonen har flyglarmet ljudit i Kuwait.
Attackerna kommer samtidigt som Donald Trump försöker pressa Iran att gå med på ett avtal. Både USA och Iran har genomfört angrepp mot varandra sedan vapenvilan trädde i kraft i början av april.”
https://omni.se/flera-amerikanska-attacker-mot-iranska-mal-i-helgen/a/d4L1jO
—
”Kuwaits militär uppger att man skjutit ner fientliga robotar och drönare som avfyrats under morgonen, rapporterar flera medier. Flyglarmet ska ha ljudit i stora delar av landet, skriver AFP.
I ett uttalande uppger militären att de invånare som hör smällar hör ljudet av landets luftförsvar.
Det är oklart vad som inträffat, men i ett separat uttalande uppger Irans revolutionsgarde att man riktat attacker mot amerikanska mål i Mellanöstern.”
https://omni.se/flyglarmet-ljuder-i-kuwait-robotar-och-dronare-i-luften/a/9pq465
—
Det går inte att lita på USA och Iran kommer inte att gå med på ett avtal som är dåligt för Iran. Det säger Irans chefsförhandlare Mohammad Bagher Ghalibaf i ett uttalande efter rapporter om att president Donald Trump skärpt USA:s krav i ett förslag till avtal som ligger på bordet, enligt Reuters.
Efter flera veckor av tuffa förhandlingar riskerar Trumps ändringar nu att försena en överenskommelse mellan de stridande parterna, skriver nyhetsbyrån.
– Vi kommer inte att godkänna något avtal förrän vi är säkra på att det iranska folkets rättigheter har respekterats, säger chefsförhandlaren i statlig tv.
USA vill bland annat hindra Iran från att skaffa kärnvapen och öppna Hormuzsundet. Iran vill bland annat att USA frigör miljarder i frysta tillgångar och slår sig ner vid förhandlingsbordet för att prata om det iranska kärnenergiprogrammet.
https://omni.se/iranska-forhandlaren-gar-inte-att-lita-pa-usa/a/K8PmP7
—
”USA:s utrikesminister Marco Rubio har pratat med Libanons president Joseph Aoun och den israeliske premiärministern Benjamin Netanyahu för att ge en uppdatering om fredssamtalen. Det uppger en amerikansk källa för Reuters.
USA har presenterat ett förslag om hur de stridande parterna kan närma sig. Det handlar i ett första skede om att Hizbollah ska avstå från samtliga attacker mot Israel. I utbyte vill USA att Israel inte eskalerar situationen i Beirut.
Den libanesiske presidenten uppges ha velat gå ännu längre, men landets talman kräver att Israel upphör med sina attacker först.”
https://omni.se/usa-press-pa-bade-israel-och-libanon-for-ett-avtal/a/BxyKG7
Off-Topic, Hockey VM
Grattis till våra nordiska grannar, Finland för guldet och Norge för bronset!!!
Vem hade trott att Norge av alla länder skulle vinna över Kanada i en bronsmatch i VM?
Nej, det var ganska oväntat.
”Ryska drönare har börjat rikta in sig på civila regionalbussar i Kherson i Ukraina, skriver BBC.
– Det är inte kul att jobba här. Det händer nästan varje dag, säger busschauffören Anatolij, vars buss träffades av en drönare tidigare i maj. Åtta passagerare skadades.
Enligt det lokala bussbolaget har tre chaufförer dödats i attackerna under året. Förarna har nu börjat utrustas med skyddsvästar och hjälm. Bussarna har fått teknik som kan varna när en drönare närmar sig. Enligt BBC hjälper det dock bara delvis, eftersom det inte finns någon möjlighet att stoppa drönarna även om de upptäcks i tid. Busschaufförerna instrueras i stället att stanna och leda passagerarna till närmaste skyddsrum.” https://omni.se/bussar-maltavlor-i-kherson-inte-kul-att-jobba-har/a/ArEwa5
** Kina och Kazakstan utvecklar aktivt alternativa logistikvägar till Europa som kringgår Ryssland. Trots mer komplicerad logistik driver Peking och Astana fram Transkaspiska internationella transportleden (Mellersta korridoren). **
https://bsky.app/profile/antongerashchenko.bsky.social/post/3mn7m3otlhc2v
** Inuti Ukrainas Palantir-drivna AI-krigsrum som styr drönarattacker djupt in i Ryssland **
https://united24media.com/war-in-ukraine/inside-ukraines-palantir-powered-ai-war-room-guiding-drone-strikes-deep-into-russia-19356
** Ukrainas 422:a regemente för obemannade system träffade två gånger ett ryskt lastfartyg som transporterade ammunition i Berdyansk hamn. Träffarna skedde vid kaj 3, där fartyget sannolikt lastade av gods. **
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3mn7kgbpuos2r
** Ukraina sköt ner eller undertryckte 228 av 265 ryska drönare under natten den 1 juni, efter uppskjutningar från Ryssland och ockuperade Krim. Tjugosju attack-UAV:er träffade 18 platser, med vrakdelar som föll på 12 platser. **
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3mn7k6izdtk2r
”EU:s tullavgift som snart införs på varor från Kina och andra länder utanför unionen ser ut att få stor påverkan på svenskarnas e-handelsvanor. Det skriver Tullverket i ett pressmeddelande med avstamp i en ny Novusmätning.
I mätningen svarar 54 procent av svenskarna att en sådan avgift ofta eller alltid skulle ha en avgörande betydelse för att undvika köpet. För 22 procent av svenskarna skulle avgiften inte ha någon större betydelse för köpmönstret.
Carina Asplund, tillförordnad chef på Tullverkets kontrollavdelning, tycker ändå att förvånansvärt många ser tullavgiften som överkomlig. Hon tror att det delvis kan förklaras med okunskap om regeländringen. Om paketet kostar mindre än 150 euro är tullavgiften 3 euro – per vara i paketet.
– Så om du beställer flera olika sorters varor samtidigt blir det tullavgift på varje enskild varupost, oavsett om de ligger i samma paket.
Avgiften införs 1 juli.”
https://omni.se/nya-tullavgiften-avskracker-svenskarna-fran-kina-kop/a/L4P76J
😡💔
”Ryssland tränar omhändertagna ukrainska barn i att kriga, för att sedan skicka ut dem i strid mot Ukraina. Det hävdar president Volodymyr Zelenskyj i en intervju med CBS News som publicerades på söndagen.
– De här barnen får lära sig att hata sitt hemland och dess invånare, säger Zelenskyj.
Han uppger att Ukraina har bevis som styrker anklagelsen, men vill inte svara på vilken typ av bevisning det rör sig om.
Så sent som i mars publicerade universitetet Yale en rapport som slog fast att omhändertagna ukrainska barn har förts till Ryssland och genomgått ”omskolning” samt militärutbildning. Intervjun med CBS är första gången som Zelenskyj går ut med samma anklagelser offentligt.”
https://omni.se/zelenskyj-ryssland-skickar-ut-ukrainska-barn-i-krig/a/wrv2nP
RYSSDJÄVLAR 😡😥
”Analys: Ukrainska drönare gör militärbloggare i Ryssland deprimerade
Ukraina bedriver en framgångsrik kampanj av drönarattacker på medeldistans som orsakar allvarliga problem för den ryska frontens försörjning. Det skriver Jimmy Rushton i en analys i Kyiv Independent.
Det handlar om amerikanska Hornet-drönare som uppgraderats med Starlinkterminaler av ukrainska soldater, och därmed blivit betydligt svårare för Ryssland att störa ut. Enligt Rushton har attackerna bland annat inneburit att ryska förband har fått svårt att få fram tillräckligt med bränsle till sina fordon.
Ryska militärbloggare låter närmast deprimerade, enligt Rushton. En av dem skriver att om situationen inte förbättras så kommer den ryska logistiken att kollapsa helt de kommande månaderna.
”För en gångs skull verkar ryssarna och ukrainarna vara överens – situationen för den ryska militären i ockuperade Ukraina kommer bara att bli värre”.
I New York Times skriver David E Sanger att de framgångsrika drönarattackerna gjort att Ukraina känner sig stärkta, men att de kanske inte ska räkna med någon hjälp från Vita huset när det gäller att få till ett fredsavtal.
”Trump har återkommande förutspått att ett avtal är nära, och det har återkommande visat sig vara osant.””
https://omni.se/analys-ukrainska-dronare-gor-militarbloggare-i-ryssland-deprimerade/a/9pqdRq
😡
** Ryska drönare träffar bostadsområde i Odesa när attacker över hela Ukraina dödar 3 och skadar över 60. Ryssland skickade 265 Shahed-typ attackerande drönare mot Ukraina under natten, enligt flygvapnet. Ukrainska luftförsvar sköt ner 228 av dem, medan 27 drönare träffade mål på 18 platser. **
https://kyivindependent.com/russian-drones-hit-odesa-residential-area-as-attacks-across-ukraine-kill-3-injure-over-60/
🤬!
Off-Topic, attackförsök på webbplatsen senaste sju dagarna
Undrar om det är för att jag kritiserar Trump som USA ligger i topp? 🤔😄
Vad har du gjort mot Zimbabwe 🧐
Frågan är snarare vad jag nu ska göra mot Zimbabwe, det var de som började!
Dom har ju ingen mat, inga jobb och en terrorregim som mördar medborgarna.
För att det inte skall kännas som en bra lärdag med den hämnden måste vi komma på nåt riktigt jävligt 😡
Vi kanske kan tvinga dem att manuellt samla i hop alla dina gula väggar från den andra bloggen?
Ställer om min VPN till Rhodesia
😂
✊🏻Sweden!
Jag tror vi börjar ana början pä slutet.
Ingen tross inget vatten och mitt i högsommaren kommer det bli akut.
Brigaderna vid Dnepr har inte många fordon – en reträtt skall bli intressant att se.
Hela det gatloppet och sen Ukraina i Sevastopol + tusentals fångar. Dålig publicitet för Putin.
Ren kärlek 🥰
Det kommer att sätta spår på den barbariska självkänslan 😍.
Längtar!
Road of Death, DPR, LPR, Taganrog, Rostov.
Överallt brinner vägtransporter.
Färjorna till Krim är sänkta och bron obrukbar.
Det ni inte hör är frontnära FPV drönarna som fortfarande nöter på allt vid fronterna.
RU har redan försökt köra in anti-drönarförmåga till bakom södra fronten men det hjälper inte.
Teknikövertag har alltid ett slutdatum men det här räcker för att avgöra.
Som vi gissade fortsätter RU offensiv mot Slovyansk-Kramatorsk så dubbeldöd för dom.
Lyckas inte Trump eller Europa stoppa detta ryker Krim
Musik för mina ögon.
+1 🎶❤️
Destinus 😍.
** Ukrainas väpnade styrkor Ukraine rensade den grå zonen öster om Kryva Luka **
https://x.com/FreudGreyskull/status/2061405857854972196
** Rybar:
https://x.com/FreudGreyskull/status/2061195180578160928
UA avståndsminerar och har eldkontroll över vägarna bakom södra fronten.
När RU insatsstyrkor måste fram senare – går inte.
Rysk reträtt senare – går inte.
Stockholms Blodbad 2.0
Antar att det är här de 100 000 inringade ryzarna hittas? Orkade inte följa länken om detta häromdagen.
Jag hoppas att det skuggflottefartyg vi bordar är de med gerankasetter och att vi håller tyst
Förmodligen inte då dom är skyddade 😀
Varför tyst??
Huvudkontoret i NL, fabriker i Spanien, Frankrike, Tyskland, Schweiz och Ukraina.
Masstillverkning av drönare, bl a Hornet som nu gör vägarna osäkra på södra fronten. Och minst en modell under utveckling som klarar deep strike på riktigt. Ruta block 3.
https://www.destinus.com/post/destinus-accelerates-ruta-block-3-development-program-with-rheinmetall-to-scale-european-long-range-strike-production
”Russian logistics are on fire again. Oh, what a tragedy.”
https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3mnamuravvk25
Det var ju tråkigt för ryssdjävlarna 😂
Yes trist 😂!
Operational update as of 22:00 on 1 June 2026 regarding the repulsion of the Russian invasion
In total, 178 combat engagements have taken place on the front line since the start of the day.
Today, the enemy carried out 68 air strikes, dropping 244 guided bombs. In addition, to target our positions and civilian settlements, the invaders deployed 5,859 kamikaze drones and carried out 2,187 shelling attacks.
Three combat engagements took place in the Northern Slobozhanshchyna and Kursk sectors, with one battle still ongoing. The enemy carried out five air strikes, dropping 16 guided bombs, and carried out 67 shelling attacks on settlements and our troops’ positions, eight of which involved the use of multiple launch rocket systems 3
In the Southern Slobozhanskyi sector, the occupiers made seven attempts to breach the defences near Veterinarne, Starytsia, Prylipka and Synelnykove. Three combat engagements are ongoing. 13 (7+3)
On the Kupiansk section of the front, the invaders launched four attacks, attempting to dislodge our units near Kurylivka and towards Kupiansk-Vuzlovyi. Three combat engagements are still ongoing. 20 (4+3)
In the Lyman direction, Ukrainian troops successfully repelled eight assaults near Kopanok, Novomykhailivka, Drobysheve, Lyman and Yampil. 28 (8)
In the Sloviansk sector, the Defence Forces successfully thwarted four attempts by the invaders to advance near Kalenyky, Riznykivka and towards Kryva Luka and Rai-Oleksandrivka. One engagement is still ongoing. 33 (4+1)
In the Kramatorsk sector, the enemy made one futile attempt to dislodge our defenders from their positions near the village of Nykyforivka. 34(1)
Defence forces successfully repelled eight attacks in the Kostiantynivka sector, near Ivanopil, Pleshchiivka, Rusyn Yar and towards Kuchero Yar and Novyi Shakhovyi. 42(8)
In the Pokrovsk sector, the enemy launched 36 attacks. The occupiers attempted to break through in the areas of Dorozhne, Novooleksandrivka, Rodynske, Pokrovsk, Kotlyne, Molodetske, Udachne, Muravka, Horikove and in the direction of the settlements of Novyi Donbas, Shevchenko, Bilytske and Serhiivka. Three combat engagements are still ongoing. 81(36+3)
According to preliminary estimates, 32 occupiers were eliminated in this sector today, with a further 9 wounded. Our troops destroyed two vehicles, six pieces of specialist equipment, a quad bike and enemy personnel shelters. Seven vehicles, two artillery pieces, one drone control centre and 11 enemy personnel shelters were also damaged. In addition, over 200 enemy drones of various types were destroyed or neutralised by electronic warfare systems.
In the Oleksandrivka sector, the occupiers made a single attempt to improve their tactical position by attacking in the Verbove area. 82(1)
In the Huliaipole sector, 23 attacks by the occupiers were recorded in the areas of the settlements of Rybne, Zlagoda, Dobropillia, Olenokostiantynivka, Zaliznychne, Charivne, and towards Kosivtsove, Rizvdianka, Vozdvyzhivka, Tsvitkove and Verkhnia Tersa. Five more combat engagements are ongoing. 110(23+5)
In the Orikhiv sector, the enemy did not carry out any offensive operations. 110
In the Dnipro sector, our defenders successfully repelled two futile attempts to advance in the area of the Antonivsky Bridge. 112(2)
In other sectors, there have been no significant changes in the operational situation.
Let us defeat the enemy and bring our Victory closer! Glory to Ukraine!
Sänkt ryskt respektive ukrainskt tryck, total och även ratio.
En ukrainsk anfallsvåg har slagit upp på stranden. Nästan lika kraftig som den föregående vågen två tre veckor sedan i början/mitten av maj.
Det ryska trycket som vanligt fokuserat kring Pokrovsk / Huliaipole.
N Slobozhansky 4↘️
S Slobozhansky 13💥
Kupyansk 5
Lyman 10💥
Slovyansk 10💥↗️
Kramatorsk 2
Kostjantynivka 10💥↘️
Pokrovsk 56💥💥💥↗️
Oleksandrivskij 3
Huliaipole 35💥💥↘️
Orikhivsk 0↘️
Prydniprovskij 2
Localized 150↘️
Unlocalized 99↘️
Total 249↘️
Ratio unloc/loc 0.66↘️
God morgon!
1440 KWIA
3 Tanks
7 AFVs
75 Artillery systems
1 MLRS
1 Air defense system
1583 UAVs
14 UGVs
517 Vehicles and Fuel tanks
2 Special equipment
Slava Ukraini
Otroligt många KWIA. Undrar om från ryska anfall, ukrainska anfall eller annat?
Två sänkta passagerarfärjor med ryska soldater i Azovsjön varje natt?