Ukraina attackerade återigen energiinfrastruktur på Krym men även oljedepå i Krasnodar Krai – Ryska förluster

Ukrainas attacker mot energiinfrastrukturen på Krym fortsätter, läs mer här. Samtidigt sprids allt fler filmer från missnöjda ryssar som har svårt att få tag på bensin och det rapporteras om strömavbrott och befolkningen uppmanas till att spara på elen. Det mesta av el och värme som produceras på Krym kommer från kraftvärmeverk som använder gas, men även till viss del också från olja.

Ukraina har även attackerat en oljedepå i Krasnodar Krai (som ligger på fastlands om kjertjbron). Läs mer hos Kyiv Independent.

Enligt inlägg på social medier såg jag nu att Ukraina har dessutom slagit till mot oljeraffinaderier (ja, det uppges vara flera i Ufa 1300 km från Ukraina. Se inlägg här, och här ser man en av drönarna när den är på väg. ✊

Ryska förluster i Ukraina

Fortsatt höga förluster av både KWIA, artilleri och mjuka fordon.

  • 1270 KWIA
  • 1 Tank
  • 2 AFV
  • 67 Artillery systems
  • 4 MLRS
  • 3 Air defense systems
  • 1994 UAVs
  • 2 UGVs
  • 450 Vehicles & fuel tanks
  • 6 Special equipment

Ukrainska generalstabens sammanfattning

  • 232 combat clashes
  • 75 air strikes
  • 262 KAB/CAB
  • 1,060 kamikaze drones (gissar att det ska vara 10 060).
  • 3182 shells (38 from MLRS)

SLAVA UKRAINI

I dag är det dags för lön, se till att donera till förmån för Ukraina!
Kriget är långt i från över!
Skulle ni sedan få några pengar över, köp Ukrainsk öl, det behövs i sommarvärmen!

Har ni sedan fortfarande några korvören över får ni gärna bidra till sajtens överlevnad.
Stort tack till er som donerar!

Ber om ursäkt för sent inlägg, hade saker att göra.


STÖD UKRAINA!

När tror du att kriget i Ukraina kommer att vara över?

Visa resultatet

Laddar ... Laddar ...

4 reaktioner på ”Ukraina attackerade återigen energiinfrastruktur på Krym men även oljedepå i Krasnodar Krai – Ryska förluster”

  1. Det tar sig….. men hur kommer det sig att så många röstat på när kriget tar slut har valt alternativet ännu senare? Och är det inte röstrekord? Bara en känsla jag fick.
    Jag tror ju att det här är över senast första halvåret 2027 om Ukraina fortsätter på samma sätt som den senaste tiden.

  2. Den som väntar på något gott väntar inte för länge eller hur ordspråket nu går. MXT hoppingivande inlägg idag med 💪
    Japp det får så klart bli donation till Ukraina samt en beställning Obolon. Det slank även med en liten donation till denna eminenta sida.

Lämna en kommentar

Rulla till toppen